(Asiakkaat > Asiakaslista > Tietopyynnön lähetys) 

Tietopyyntö tarkoittaa asiakkaan tuntemistietoihin liittyviä kysymyksiä. Tietopyyntöjä on erilaisia ja osaa niistä voidaan myös muokata lähetyksen yhteydessä. Jos asiakas on yksityishenkilö, tietopyyntö lähetetään aina joko asiakkaalle itselleen tai asiakkaan edustajalle.

1. Valitse yhteyshenkilö, jolle tietopyyntö lähetetään.
2. Valitse lähetettävä tietopyyntö.
3. Valitse tarvittaessa tiedostot tietopyyntöön.
4. Valitse käytettävä sähköpostipohja.
5. Valitse lähtetystapa ja lähetä tietopyyntö. 

SISÄLTÖ

Tietopyynnön voi lähettää viidellä eri tavalla:

  • Sähköistä tunnistusta käytettäessä vastaanottajalla täytyy olla pankkitunnukset tai mobiilivarmenne. Asiakkaalle lähetetään sähköposti, jossa on linkki, joka ohjaa käyttäjän sähköisen tunnistuksen jälkeen tietopyyntöön.
  • Tekstiviestivarmennetta (SMS) käytettäessä asiakkaalle lähetetään vahvistuskoodi SMS-viestillä ja linkki sähköpostiin, jolla hän pääsee tietopyyntöön.
  • Email-varmennetta käytettäessä asiakkaalle lähetetään sähköpostiin vahvistuskoodi sekä linkki, jolla hän pääse tietopyyntöön.
  • Tietopyyntö voidaan täyttää myös yhdessä asiakkaan kanssa ilmoitusvelvollisten ohjelmasta.
  • Ilmoitusvelvollinen voi myös halutessaan esitäyttää tietopyynnön eli täyttää jo valmiiksi tiedettyjä tietoja asiakkaan tietopyyntöön.

Muut tietopyynnöt

(Valitse tietopyyntöryhmä > Muut tietopyynnöt)

  • Asiakirjan sähköinen allekirjoitus - voit halutessasi pyytää asiakirjalle sähköistä allekirjoitusta tietopyynnöllä.
  • Henkilöllisyyden todentaminen ja asema
  • Henkilöllisyyden todentaminen pankkitunnuksilla

Vinkki! Mikäli haluat useamman yrityksen edustajan vahvistavan tietopyynnöllä yrityksen toisen edustajan antamat vastaukset, voit tulostaa vastauksista PDF-tiedoston tietopyynnön arvioinnista. Voit lähettää tämän PDF-tiedoston allekirjoitettavaksi toiselle yrityksen edustajalle. Kun lähetät tiedoston allekirjoitettavaksi pankkitunnuksella, saat myös todennettua yrityksen toisen edustajan henkilöllisyyden rahanpesulain vaatimalla tavalla. 


Oikeushenkilön jatkokysymykset

(Valitse tietopyyntöryhmä > Oikeushenkilön jatkokysymykset > Asiakirjapyyntö loppuasiakkaalta)

  • Voit lähettää asiakkaalle pelkän erillisen asiakirjapyynnön.
  • Valmiina asiakirjan pyyntöpohjina järjestelmässä ovat: viimeinen vahvistettu tilinpäätös, konsernin omistusrakennekaavio, osakasluettelo, verovelkatodistus, alv- tai tuloveroilmoitus, kaupparekisteriote ja yrityksen palkkalaskelmat.

Tekstiviesti-ilmoitus tietopyynnöstä asiakkaalle

(PRH-Rekisterit & SMS > Tekstiviestien lähetykset > Ilmoitus tietopyynnöstä asiakkaalle)

Mikäli olet ottanut järjestelmässä käyttöön tekstiviestien lähetyksen sekä tallentanut yrityksen yhteyshenkilön tietoihin tämän puhelinnumeron, niin tällöin asiakkaalle lähtee automaattisesti erillinen tekstiviestihuomautus lähetetystä tietopyynnöstä. Tekstiviestin allekirjoitukseen tulee automaattisesti: lähettäjäyrityksen nimi sekä viestin lähettäjän nimi ja puhelinnumero.


Geneerinen linkki

Ylläolevien lähetystapojen lisäksi voidaan käyttää myös geneeristä linkkiä. Geneerinen linkki voidaan aktivoida vain Genius-paketteihin. Toiminnallisuuden käyttöönottamiseksi tulee pääkäyttäjän olla ensin yhteydessä sovellustukeen.

Tämän jälkeen saat käyttöösi linkin mitä pitkin tietopyyntöön vastaaja kirjautuu tietopyynnölle. Kirjautumisen yhteydessä Netvisor KYC:iin perustetaan uusi kandidaatti automaattisesti ja vastaavasti ohjelmasta löytyvälle kandidaatille / asiakkaalle ohjautuu tietopyyntö ko y-tunnuksen alle kohtaan Tietopyynnöt. Tietopyynnön käsittely jatkuu ohjelmassa muutoin normaaliin tapaan.

Vinkki! Geneerisen linkin voitte lisätä esimerkiksi nettisivuillenne, jolloin sähköpostitse lähetettävän tietopyyntölinkin sijaan ohjaatte kirjautumaan nettisivujenne kautta





Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.