(Asiakkaat > Asiakaslista > Asiakas on yksityishenkilö > Valitse käsiteltävä henkilöasiakas)  

SISÄLTÖ

Henkilöasiakkaan tiedot

  • Henkilöasiakkaan tiedoissa pakollisia täytettäviä kenttiä ovat: yhteyshenkilön etunimi, sukunimi ja sähköpostiosoite.
  • Voit kirjata henkilöasiakkaalle edustajan sekä täydentää tiedot edustajasta ja perusteet edustamisoikeudelle.
  • Voit valita kieleksi suomi, ruotsi tai englanti, jolloin valitulle kielelle käännetyt tietopyynnöt lähtevät automaattisesti kyseisen henkilön kielellä.
  • Voit kirjata henkilöasiakkaan tunnistamis-/todentamistavan vetovalikosta.
  • Voit päivittää henkilöasiakkaan riskiluokan ja määritellä seuraavan tarkastelu- ja arviointiajankohdan.
  • Kun henkilöasiakkaan tiedoissa on ruksittuna kohta "sähköinen tunnistus käytössä", niin tietopyyntö voidaan lähettää siten, että yhteyshenkilö tunnistautuu suomalaisilla pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
  • Voit määritellä erikseen, mikäli et halua kyseiselle asiakkaalle lähtevän automaattisia muistutusviestejä vastaamattomista tietopyynnöistä.
  • Voit passivoida asiakkaan. 


Henkilöllisyyden todentamisasiakirjan tiedot

  • Voit täyttää henkilöasiakkaan sekä henkilöllisyyden todentamisessa käytetyn asiakirjan nimen, asiakirjan numeron tai muun tunnistetiedon. 
  • Voit myös liittää kopion todentamisasiakirjasta sekä valokuvan henkilöstä.


Haetut PEP-tiedot ja tiedostot

  • Voit tehdä PEP-hakuja suoraan rekisteristä klikkaamalla Hae tiedot -kuvaketta.

Sähköisen henkilöllisyyden todentamisen tiedot

  • Henkilöasiakkaan tietoihin uivat myös viimeisimmän sähköisen henkilöllisyyden todentamisen tiedot.

Valitse asiakasvastaava

  • Voit määritellä henkilöasiakkaalle asiakasvastaavan vetovalikosta.





Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.