Asiakkaan riskiluokkaa voidaan päivittää, mikäli asiakkaaseen kohdistuvassa riskisyydessä havaitaan muutoksia. Asiakkuuden hyväksynnän yhteydessä määritellään riskiluokka ja seuraava asiakkuuden tarkasteluajankohta. Järjestelmä muistuttaa automaattisesti päivittämään asiakkaan tiedot määriteltynä tarkasteluajankohtana. Muistutus asiakastietojen tarkastelusta tulee järjestelmän etusivulle Tehtävät > Asiakkaat, joiden tuntemistiedot on päivitettävä kuukauden sisällä. 

SISÄLTÖ

Asiakkaan riskiluokan päivittäminen ilman uuden tietopyynnön arvioimista

Asiakkaan riskiluokka ja seuraava arviointi ajankohta voidaan muuttaa asiakkaan Perustiedoista > Asiakkaan tilatiedot > Riskisyys ja Seuraava arviointi. Kaikista tehdyistä riskiluokkamuutoksista tulee merkintä kyseisen asiakkaan Jatkuvaan seurantaan. 

Jatkuvaan seurantaan voi myös itse tehdä manuaalisesti merkintöjä plus-painikkeesta kyseisen asiakkaan riskisyyteen liittyen.

Asiakkaan riskiluokan päivittäminen uuden tietopyynnön arvioinnin yhteydessä

Asiakkaalle voidaan tarvittaessa lähettää uusi tietopyyntö esimerkiksi seuraavan tarkasteluajankohdan yhteydessä. Tietopyynnön arvioinnin yhteydessä Yhteenveto -välilehdellä kohdassa klikkaamalla "Hyväksy arvio". Järjestelmä pyytää määrittelemään uudelleen asiakkaan tarkasteluvälin (3-36 kuukautta), riskiluokan (vähäinen, tavanomainen, korkea) sekä kirjaamaan huomioita asiakkaan riskisyyteen liittyen. Yksityisasiakkaalla on vain kaksi riskitasoa: tavanomainen ja korkea. Tehdyt merkinnät tulevat näkymään asiakkaan Jatkuvassa seurannassa (Asiakkaat > Asiakaslista > Valitse asiakas > Jatkuva seuranta). 




Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.