Kuinka otan Netvisor & Netvisor KYC integraation käyttöön?
- Integraatiota varten perustetaan erillinen oma integraatiokäyttäjätunnus Netvisor KYC:iin, jolloin integraatiolla ei ole henkilöriippuvuuksia. Käyttäjän perustamiseksi pyydämme pääkäyttäjää olemaan yhteydessä sovellustukeen tuki.kyc@visma.com
- Integraation käyttöönottoa varten tulee Netvisorissa luoda ohjelmistorajapintatunnukset sekä sallia integraatio rajapintaresurssien käyttöoikeuksista.
- Ohjelmistorajapintatunnukset luodaan Netvisorissa avaamalla yritysvalikko > "Ohjelmistorajapintatunnukset" Klikkaa tästä kuvallisiin ohjeisiin: Ohjelmistorajapintatunnukset
- Integraatio sallitaan Netvisorissa Yritysvalikon alta kohdasta Rajapintaresurssien käyttöoikeudet. Kirjoita Valmiit integraatiot hakukenttään KYC - Valitse hakutulos (1.) ja salli koko osio esimerkiksi näkymän oikeasta yläkulmasta klikkaamalla (2.) jolloin tarvittavat resurssit aktivoituvat. Rajapintaresurssien käyttöoikeuksien muokkaamista varten tarvitaan käyttäjähallitsijan (KH) -oikeudet, tilitoimiston pääkäyttäjän (TPK) -oikeudet tai yrityksen pääkäyttäjän oikeudet.
Integraation aktivointi Netvisor KYC:ssä
- Aktivointi tapahtuu pääkäyttäjän toimesta kohdassa Ylläpito
- Olethan ensin yhteydessä Netvisor KYC sovellustukeen, aktivoidaksenne rajapinnat integraation käynnistystä varten
- Luo integraatiotunnukset (Ylläpito - Käyttäjät - Integraatiolle luotu käyttäjätunnus) klikkaamalla "Pyydä uusi tunnus"
- Valitse integraatiotyyppi (Netvisor)
- Netvisorin puolella luodut ohjelmistorajapintatunnukset syötetään niille varattuihin kenttiin Netvisor KYC:ssä (Käyttäjätunnus sekä Integraatioavain, kohdat 3 ja 4)
- Täydennä sähköpostiosoite virheiden raportoimista varten
- Klikkaa "Lähetä tunnukset"
- Tunnukset tarkistetaan järjestelmissä, minkä jälkeen aktivoituu "Aloita integraatio" painike
- "Aloita integraatio"-painike käynnistää integraation ja aloittaa asiakastietojen synkronoinnin automaattisesti
Tietojen siirtyminen
- Netvisorissa syötetään asiakastietoihin erilliselle Vastuullisuus -välilehdelle yrityksen yhteyshenkilön tiedot.
- Vinkki! Yrityksien tietojen tarkistus Netvisorissa, sekä yhteyshenkilöiden lisäys, kannattaa tehdä jo valmiiksi ennen integraation aktivointia, jolloin tiedot siirtyvät mahdollisimman valmiina
- Aloitussynkronoinnissa kaikki yritykset tuodaan Netvisor KYC:iin yhteyshenkilöineen
- Tarkista siirtyneet y-tunnukset kohdassa Kandidaatit
- Klikkaamalla kandidaatin riviä voit muokata tietoja esimerkiksi puuttuva yhteyshenkilö
- Tarvittaessa listalta voit myös poistaa kandidaatteja
- Aloitussynkronoinnin jälkeen aina kun Netvisorissa yrityksen Vastuullisuus-välilehdelle viedään yhteyshenkilö, yritys tuodaan automaattisesti Netvisor KYC:iin
- Netvisorista yritykset tuodaan kandidaatteina ohjelmaan. Kandidaatit hyväksytään asiakkaaksi ensimmäisen tietopyynnön arvioinnin yhteydessä, täten ilmoitusvelvollinen pystyy luotettavammin varmistumaan tuntemistietojen ajantasaisuudesta.
- Netvisor KYC:stä tuodaan Netvisorin Vastuullisuus -välilehdelle
- Vaatii toimenpiteitä kyllä/ei
- Viimeisin riskiarvio
- Tuntemistiedot vanhenevat
- Asiakkaan riskiluokka
- Mahdolliset huomiot
Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei
Send feedback