Kuinka otan Netvisor & Netvisor KYC integraation käyttöön?

  • Integraatiota varten perustetaan erillinen oma integraatiokäyttäjätunnus Netvisor KYC:iin, jolloin integraatiolla ei ole henkilöriippuvuuksia. Käyttäjän perustamiseksi pyydämme pääkäyttäjää olemaan yhteydessä sovellustukeen tuki.kyc@visma.com
  • Integraation käyttöönottoa varten tulee Netvisorissa luoda ohjelmistorajapintatunnukset sekä sallia integraatio rajapintaresurssien käyttöoikeuksista.
    • Ohjelmistorajapintatunnukset luodaan Netvisorissa avaamalla yritysvalikko > "Ohjelmistorajapintatunnukset" Klikkaa tästä kuvallisiin ohjeisiin: Ohjelmistorajapintatunnukset
    • Integraatio sallitaan Netvisorissa Yritysvalikon alta kohdasta Rajapintaresurssien käyttöoikeudet. Kirjoita Valmiit integraatiot hakukenttään KYC - Valitse hakutulos (1.) ja salli koko osio esimerkiksi näkymän oikeasta yläkulmasta klikkaamalla (2.) jolloin tarvittavat resurssit aktivoituvat. Rajapintaresurssien käyttöoikeuksien muokkaamista varten tarvitaan käyttäjähallitsijan (KH) -oikeudet, tilitoimiston pääkäyttäjän (TPK) -oikeudet tai yrityksen pääkäyttäjän oikeudet.




Integraation aktivointi Netvisor KYC:ssä

  • Aktivointi tapahtuu pääkäyttäjän toimesta kohdassa Ylläpito
  • Olethan ensin yhteydessä Netvisor KYC sovellustukeen, aktivoidaksenne rajapinnat integraation käynnistystä varten
  • Luo integraatiotunnukset (Ylläpito - Käyttäjät - Integraatiolle luotu käyttäjätunnus) klikkaamalla "Pyydä uusi tunnus"
  • Valitse integraatiotyyppi (Netvisor)
  • Netvisorin puolella luodut ohjelmistorajapintatunnukset syötetään niille varattuihin kenttiin Netvisor KYC:ssä (Käyttäjätunnus sekä Integraatioavain, kohdat 3 ja 4)
  • Täydennä sähköpostiosoite virheiden raportoimista varten
  • Klikkaa "Lähetä tunnukset"
    • Tunnukset tarkistetaan järjestelmissä, minkä jälkeen aktivoituu "Aloita integraatio" painike
  • "Aloita integraatio"-painike käynnistää integraation ja aloittaa asiakastietojen synkronoinnin automaattisesti


Tietojen siirtyminen

  • Netvisorissa syötetään asiakastietoihin erilliselle Vastuullisuus -välilehdelle yrityksen yhteyshenkilön tiedot. 
    • Vinkki! Yrityksien tietojen tarkistus Netvisorissa, sekä yhteyshenkilöiden lisäys, kannattaa tehdä jo valmiiksi ennen integraation aktivointia, jolloin tiedot siirtyvät mahdollisimman valmiina
  • Aloitussynkronoinnissa kaikki yritykset tuodaan Netvisor KYC:iin yhteyshenkilöineen
    • Tarkista siirtyneet y-tunnukset kohdassa Kandidaatit
    • Klikkaamalla kandidaatin riviä voit muokata tietoja esimerkiksi puuttuva yhteyshenkilö
    • Tarvittaessa listalta voit myös poistaa kandidaatteja
  • Aloitussynkronoinnin jälkeen aina kun Netvisorissa yrityksen Vastuullisuus-välilehdelle viedään yhteyshenkilö, yritys tuodaan automaattisesti Netvisor KYC:iin
  • Netvisorista yritykset tuodaan kandidaatteina ohjelmaan. Kandidaatit hyväksytään asiakkaaksi ensimmäisen tietopyynnön arvioinnin yhteydessä, täten ilmoitusvelvollinen pystyy luotettavammin varmistumaan tuntemistietojen ajantasaisuudesta.
  • Netvisor KYC:stä tuodaan Netvisorin Vastuullisuus -välilehdelle
    • Vaatii toimenpiteitä kyllä/ei
    • Viimeisin riskiarvio
    • Tuntemistiedot vanhenevat
    • Asiakkaan riskiluokka
    • Mahdolliset huomiot





Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.