Netvisor -integraation avulla sujuvoitat asiakastietojen hallintaa. Kytkemällä integraation saat Netvisorista automaattisesti siirrettyä asiakastietosi Netvisor KYCiin, ja vastaavasti Netvisor KYCin kautta päivitetyt asiakkaan tuntemistiedot palautuvat suoraan Netvisoriin.

Integraation ansiosta sinun ei enää tarvitse syöttää samoja tietoja useaan kertaan – integraatio huolehtii tietojen siirtymisestä ja päivittämisestä puolestasi. Tämä säästää aikaa ja varmistaa, että asiakastietosi ovat aina ajan tasalla.
Koska käyttötapoja voi olla useanlaisia ja niistä herätä kysymyksiä, olkaa matalalla kynnyksellä yhteydessä tuki.kyc@visma.com niin tutkitaan yhdessä lisää!

Kuinka otan Netvisor & Netvisor KYC integraation käyttöön?

  • Integraatiota varten perustetaan erillinen oma integraatiokäyttäjätunnus Netvisor KYC:iin, jolloin integraatiolla ei ole henkilöriippuvuuksia. Käyttäjän perustamiseksi pyydämme pääkäyttäjää olemaan yhteydessä sovellustukeen tuki.kyc@visma.com
  • Integraation käyttöönottoa varten tulee Netvisorissa luoda ohjelmistorajapintatunnukset sekä sallia integraatio rajapintaresurssien käyttöoikeuksista.
    • Ohjelmistorajapintatunnukset luodaan Netvisorissa avaamalla yritysvalikko > "Ohjelmistorajapintatunnukset" Klikkaa tästä kuvallisiin ohjeisiin: Ohjelmistorajapintatunnukset
    • Integraatio sallitaan Netvisorissa Yritysvalikon alta kohdasta Rajapintaresurssien käyttöoikeudet. Kirjoita Valmiit integraatiot hakukenttään KYC - Valitse hakutulos (1.) ja salli koko osio esimerkiksi näkymän oikeasta yläkulmasta klikkaamalla (2.) jolloin tarvittavat resurssit aktivoituvat. Rajapintaresurssien käyttöoikeuksien muokkaamista varten tarvitaan käyttäjähallitsijan (KH) -oikeudet, tilitoimiston pääkäyttäjän (TPK) -oikeudet tai yrityksen pääkäyttäjän oikeudet.




Integraation aktivointi Netvisor KYC:ssä

  • Aktivointi tapahtuu pääkäyttäjän toimesta kohdassa Ylläpito
  • Olethan ensin yhteydessä Netvisor KYC sovellustukeen, aktivoidaksenne rajapinnat integraation käynnistystä varten
  • Asiakastietojen tuontiin integraation kautta on tässä kaksi eri vaihtoehtoa:
    • Voitte täydentää yhteyshenkilöiden tiedot Vastuullisuus-välilehdelle, näin tiedot siirtyvät mahdollisimman valmiina
    • Tuoda ilman yhteyshenkilöä, ja täydentää tiedot Netvisor KYC puolelle tai Vastuullisuus-välilehdelle myöhemmin
  • 1. Luo integraatiotunnukset (Ylläpito - Käyttäjät - Integraatiolle luotu käyttäjätunnus) klikkaamalla "Pyydä uusi tunnus"
  • 2. Valitse integraatiotyyppi (Netvisor)
  • 3. Valitse tämä mikäli Netvisorista halutaan siirtää vain yhteyshenkilölliset asiakkuudet.
  • 4. ja 5. Netvisorin puolella luodut ohjelmistorajapintatunnukset syötetään niille varattuihin kenttiin Netvisor KYC:ssä
  • 6. Täydennä sähköpostiosoite virheiden raportoimista varten
  • 7. Klikkaa "Lähetä tunnukset"
    • Tunnukset tarkistetaan järjestelmissä, minkä jälkeen aktivoituu "Aloita integraatio" painike
  • 8. "Aloita integraatio"-painike käynnistää integraation ja aloittaa asiakastietojen synkronoinnin automaattisesti


Tietojen siirtyminen

  • Netvisorissa syötetään asiakastietoihin erilliselle Vastuullisuus -välilehdelle yrityksen yhteyshenkilön tiedot. 
    • Vinkki! Yrityksien tietojen tarkistus Netvisorissa, sekä yhteyshenkilöiden lisäys, kannattaa tehdä jo valmiiksi ennen integraation aktivointia, jolloin tiedot siirtyvät mahdollisimman valmiina
  • Aloitussynkronoinnin jälkeen yritysten lisäämiseen Netvisor KYC:iin on kaksi vaihtoehtoa riippuen integraation asetuksesta (kuvassa kohta 3.):
    • Vain yhteyshenkilölliset asiakkuudet tuodaan
      Kun tämä asetus on valittu, yritysten lisäys tapahtuu Netvisorissa yrityksen Vastuullisuus-välilehdelle lisäämällä yhteyshenkilö
    • Ilman yhteyshenkilöä
      Kun yritykselle perustetaan asiakaskortti Netvisoriin, siirtyy tämä ilman yhteyshenkilöä Netvisor KYC:n puolelle. Yhteyshenkilön voi lisätä myöhemmin Vastuullisuus-välilehdelle mikä tuo tämän yhteyshenkilöksi Netvisor KYC:n puolelle
    • Huomaathan että tiedot päivittyvät muutaman minuutin kuluessa ohjelmien välillä
  • Integraation käynnistyksen jälkeen:
    • Tarkista siirtyneet y-tunnukset kohdassa Kandidaatit
    • Klikkaamalla kandidaatin riviä voit muokata tietoja esimerkiksi puuttuva yhteyshenkilö
    • Tarvittaessa listalta voit myös poistaa kandidaatteja
  • Netvisorista yritykset tuodaan kandidaatteina ohjelmaan. Kandidaatit hyväksytään asiakkaaksi ensimmäisen tietopyynnön arvioinnin yhteydessä, täten ilmoitusvelvollinen pystyy luotettavammin varmistumaan tuntemistietojen ajantasaisuudesta.
  • Netvisor KYC:stä Asiakkaan tilatiedot tuodaan Netvisorin Vastuullisuus -välilehdelle
    • Vaatii toimenpiteitä kyllä/ei
    • Viimeisin riskiarvio
    • Tuntemistiedot vanhenevat
    • Asiakkaan riskiluokka
    • Mahdolliset huomiot





Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.