Telian Mobiilivarmenne -palvelussa on havaittu häiriö, jonka seurauksena tunnistautumisessa voi esiintyä ongelmia osalla käyttäjistä. Kirjautumisongelma koskee käyttäjiä, joilla on käytössään häirinnänestokoodi. Olemme tiedotteellamme opastaneet käyttäjiä ottamaan häirinnänestokoodin pois päältä, jolloin tunnistautuminen taas toimii. Korjaustoimet ovat käynnissä.
Vika alkoi: 18.12.2025 08:00
Päivitämme tätä tiedotetta korjauksen edetessä.
PÄIVITYS klo 9:30: Häiriön tutkinnan edetessä ilmeni, että häiriö koskettaa liittymiä, jotka eivät ole Telian sekä Telia DOT -liittymiä. Häiriön tutkintaa ja korjausta jatketaan.
PÄIVITYS klo 10:50: Tunnistautuminen on onnistunut ajoittain paremmin, mutta edelleen tunnistautuminen voi epäonnistua osalla käyttäjistä. Häiriön tutkinta ja korjaus jatkuu edelleen.
PÄIVITYS klo 11:45: Mobiilivarmenteella tunnistautumista koskeva häiriötilanne on korjattu klo 10:50. Uuden mobiilivarmenteen rekisteröinnissä ja salasanan vaihdossa voi esiintyä vielä häiriöitä osalla käyttäjistä.